Kolektif Çalışma Nedir?
Birleşik Metal işçileri sendikası yayın organı (Sendikam)- Mart 2007
Kurumlaşma, bir örgütsel işleyiş ve bir çalışma düzeninin geliştirilmesi ve sürekli kılınması ise, bunu sağlayacak çalışma biçimi, kolektif çalışmadır. Her örgütsel işleyiş, bir çalışma felsefesine dayanır. Sermaye sınıfının örgütsel işleyiş ve çalışma biçimi tercihi; Bireysel Felsefe ve Rekabet Kültürüdür.
İşçi sınıfının çalışma biçimi ise emek mücadelesinin genel kuralları ve felsefesine bağlı olarak;
Kolektif Anlayış ve Dayanışma Kültürüdür.
İşçi sınıfı örgütlerinde, her türlü mücadele ve çalışma biçiminin kolektif anlayışa dayanmak zorunda olması tarihsel, sınıfsal ve örgütsel nedenleri bulunmaktadır. Bu gerekçeler tam 160 yıl önce bilimsel gerekçeleri ile ortaya konulmuştur. Bu öğretiye göre; işçi sınıfı mücadelesinde bireysel, bencil, rekabetçi, kapalı çalışma anlayışına yer yoktur.
Kolektif Çalışma, Zorunluluktur!
Örgütsel çalışmaların başarı ile yürütülmesinde BİR KİŞİNİN;
Zamanı yetmeyebilir,
Bilgisi yetmeyebilir,
Deneyimi yetmeyebilir,
Becerisi yetmeyebilir,
Kimi işler de suistimallere yol açmamak için bir kişiye bırakılamaz,
Kimi işleyiş ve bilgilerin tek elde toplanması tek elde toplanması açıklık ilkesine aykırıdır.
Kimi işlerin yürütülmesi, hukuksal açıdan belli oranda sayısal katılımı gerektirir.
Kimi işlerin ve süreçlerin tek kişide toplanması, herhangi bir hastalık ve ölüm halinin ortaya çıkması halinde örgütsel faaliyeti kesintiye uğratır.
Bu nedenle, KOLEKTİF ÇALIŞMAK gereklidir.
Çünkü kolektif çalışma kurum çalışanlarının iletişim içinde olmalarını sağlar.
Kolektif çalışma kurum çalışanlarının işbirliği ve dayanışma içinde olmalarını sağlar.
Kolektif çalışma, tüm kurum mensupları arasında, etkileşim ve paylaşımı derinleştirir,
Kolektif çalışma kurum ile örgüt arasında ilişkilerin, hizmet ile üretimin yaygınlaşmasını, çeşitlenmesi ve nitelik açıdan iyileşmesini sağlar.
Bu nedenle kolektif çalışma gereklidir.
Kurum Kültürü
Bir kurum yarattığı değerler ile var olur ve gelişir. Bir kurumun üretici olması, değerler yaratması ve çekim merkezi haline gelmesi o kurumun “farlılığı” ile tanımlanabilir. Farklılığın ortaya konulması ise o kurumsal kültüre bakılarak anlaşılır. TDK sözlüğü kültür kavramını şöyle tanımlıyor: “Tarihsel, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler…” Yani kurumun kolektif emeği ile ortaya çıkan, birlikte üretilmiş olanlardır.Bu değerler, kurumları birbirinden ayıran farkların ortaya konulmasını sağlayacak özelliklerdir.….
Kurum kültürü somut olarak hayata nasıl yansır?
I- Fiziksel yansıma: Kurum logosu, binaların mimarisi ve iç düzeni, kurum mensuplarının giyim, davranış, araç-gereçler, kurumun hiyerarşi ve işleyiş şeması vb. olarak sıralanabilir.
II-Ritüeller: Kurumsal kültürün yansıdığı davranışsal alanda ise, törenler, kurul toplantıları, iletişim şekli, ödül ve cezalandırma sistemi, sosyal etkinlikler vb.
III- Sözel alanda ise, konuşulan dil, hitap şekli, sloganlar, hikayeler ve kahramanlar vb. olarak karşımıza çıkar. Kurum kültürü; kurum tarihinin taşıdığı miras ile o mirasın üstüne eklenenlerin tümünü birden gösterir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder